torsdag 24 februari 2011

Inspirationen åter på både herr och fru !


Ja nu är vi på banan igen, taket är äntligen klart, alla fuskgrejer åtgärdade så nu känner maken att det är dax för tapetsering, tjoho !!!! Jag har surfat runt lite i webbshoppar och klurat på vad jag ska köpa. Har bestämt mig för att alla detaljer ska vara riktigt genomtänkta. Glas skåpet som stod i vardagsrummet kommer inte över tröskeln dit igen. Utan det stora vitrinskåpet vi har i köket ska målas vitt och placeras i den långa hallen. Där får maken ha sina samlarbilar, helt otroligt men vi är väldigt eniga om det. Så glas skåpet ska nog min dotter få, passar till hennes möbler. Ska fixa lite på ett gammalt fönster som ska hänga på väggen ovanför soffan, tror det blir en fin dekoration . Sen ska jag försöka hitta några små gamla resväskor och någon hattask som sa stå på golvet vid vår gamla skänk. Kommer att få flytta in några madonnor i olika storlek och en fin fågelbur jag hittade hos Hjortgården. Döm om min förvåning när maken häromdagen kom hem med tapetprov till köket. Han som säger att han inte är intresserad, kommer med tapeten Falsterbo nr 1435 hm, imponerad, väldigt ! Ha nu en fortsatt skön tordag och en härlig fredag med mycke mys så hörs vi åter i helgen.

10 kommentarer:

bakom berget sa...

Hej! Kul att du tittade in hos mig.
Ha det gott! Kram.

Stina sa...

Den där tapeten är så söt.:-) Kram Stina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej!
Vad roligt att du tittade in hos mig=) Vilken fin tapet du visar, är det den maken kom hem med isf är jag väldigt imponerad. Så du har också en make med samlarbilar? Här finns det en till...med ett vitrinskåp;-)

ÅÅ vad jag blev sugen på smörgårtårta när jag såg bilderna från kalaset. Det var länge sen jag åt smörgåstårta.

Ha en fin avslutning på veckan och en skön helg!
Kram,
Regina

Skogslyckan sa...

Vad glad jag blir att du hittade in till min blogg och skrev en kommentar. På det sättet hittade jag ju till dig! Tyvärr tar man sig alldeles för sällan tiden att hitta nya fina bloggar. Vad kul det låter med ert projekt, och planer. Tror våra män blir smittade av oss, s är det med min kärlek. Ofta är det jag som kommer med ideér och gör ritningar, sen gör vi projekten tillsammans, blir som vår hobby och livsstil.
Jag har lagt mig som följare.
Ha en trevlig helg!
Kram Pia

Hanna sa...

Mamma har både resväskor och hattaskar i sin butik snart. Kram

Unknown sa...

Hej! Glad att hitta din blogg! Hur man får jakt och inredning att gå ihop är ett hett pusslande även hos mig då jag tycks ha en modell samma som dig :). Tittar absolut in här hädanefter!...Å tapeten är SÅÅ fin!
Ha en fortsatt trevlig söndag! Helena på My Woodhome!

Unknown sa...

Titta in på min blogg...finns något som väntar på dig där:)
Ha det gott!/ Helena

Nilla Q sa...

Hej!

Det var ett tag sen - hoppas allt är bra med dig!

Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den där tapeten är jättefin! Kul när man får ändra om lite...
Kram
MArie

Körsbärshöjden sa...

Härligt med våra män...säger alltid att de inte är intresserade.. av hemmet, men kommer hem med de mest oväntade saker...me like :)

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort