lördag 5 mars 2011

Vilken bra dag !


Vaknade tidigt i morse runt halv 6, maken var då redan uppe. Hundutställningsdax med allt vad det innebär. Ingen av oss har tidigare gjort det själva så vi var nog lite smått nervösa. Kvart i åtta var vi framme i Sala, Cito såg lite fundersam ut när vi öppnade bakluckan. Men det gick ganska så bra efter en stund. Klockan nio startade valpklasserna 6-9 månader. Så det var bara in ringen och försöka charma dommaren *fniss* . I allafall så gick det väldigt bra ! Cito vann 1:a pris och hederspris ! Så gissa om jag och Cito var stolta 2 rosetter, husse såg inte heller så missnöjd ut. Sen på eftermiddan var jag på stan och hade mys med min fina dotter. Vi fikade, kollade på Jay Smith och Minna som uppträdde på Stora Torget . Vi gjorde även ett besök i min favvobutik Myrra...ooops va med fina saker från miljögården. Men jag handlade inget, personligt rekord ! Nej nu hoppas jag ni alla får en skön kväll ,för det tänker jag ha :)

3 kommentarer:

toves sammensurium sa...

Ojsann ,for enviljestyrke du har Nilla!!!!!!Nå ble jeg imponert,jeg skulle hatt litt av den...jeg klarer som regel ikke å holde meg dersom jeg først går inn i en butikk!!!OG det er jo ikke alltid man burde shoppa.....
Grattis med flott plassering på utstilling!!Så flinke dere var:)
Visst kan man bli forvirret første gang man er på utstilling,ikke lett å forstå alle reglene eller hva man skal eller ikke skal gjøre,så dette var en flott debut!!!!Jeg håper jeg får tid til litt mer utstilling i år...drømmer om å leie campingvogn og feriere i sverige kombinert med utstillinger og loppis,det hadde vel vært toppen???
Fortsatt god helg:))))
toveklem:)

Viola sa...

Vad roligt, förstår att ni är stolta över denna raring, ha en skön söndag, kram

Myownhome sa...

Förstår att det gick bra på utställningen för din hund är verkligen underbart fin! :)

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort