söndag 10 april 2011

Lycka


Ja vad är lycka egentligen ? Några få bokstäver som kan betyda så väldigt mycket. För mig betyder lycka så många olika saker tex att ha ett bra jobb, frisk familj, tak över huvudet, att min dotter äntligen kommit på fötter efter många års kaos,att mina söner trivs i sin skola, att jag har världens underbaraste man,få pyssla med inredning,Jag kan också känna lycka över ett par nya skor.Men för någon annan kanske lycka betyder ett mål mat på bordet, någonstans att sova, hela skor eller att ha ett par skor, Vad betyder lycka för er ? Nu blev jag djup och fundersam, men man kan ju inte låta bli att leka lite med ord och tankar i bland.

Nu nåt annat. I dag kommer äntligen maken och yngsta sonen hem från Örebro, hu va jag längtar efter dom. Killarna har spelat bra så det lär dröja till kvällen efter finaler. Vår hund längtar också ,han vill inte äta ordentligt och går runt och gnäller. Om nån timme tänkte jag sätta mig i solen och få lite färg på kinderna. Önskar er alla en skön söndag !

2 kommentarer:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Jag är lycklig varje dag jag kommer ur sängen thihi..

Hoppas du snart kommer i dina skor!
önskar dig en mysig söndag*
kramen på dig
wivi

Skogslyckan sa...

Lycka är så svårt att beskriva. Det är ofta de små tingen i vardagen som är lycka. Att få vara omgiven av dem jag älskar. Att få jobba med min dröm som jag gör. En sån här strålande helg ger också lyckokänslor. Hoppas starten på veckan blir lika fin!
Kram Pia

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort