måndag 29 september 2008

Dator köp

Har ju glömt berätta om vårt data intresse!
För cirka 2-3 år sedan slutade vår stora klumpiga dator att fungera normalt. Internet hade vi inget. Vår tonårsdotter tyckte vi var ingrodda och tråkiga som inte begrep att "nätet" var dödsviktigt. Tidigt i våras i allafall bestämde vi oss för att göra ett nytt datorköp. Jädrans vilken djungel av datorer och försäljare. Men vi var ganska säkra på vad vi ville ha, en enkel hemmadator som skulle vara idiotsäker. Så vi hittade en till ett väldigt bra pris och ett trådlöst inernet abonnemang ordnade vi straxt efter. Skitenkelt! HAHA skojade bara, nog var datorn idiot säker. Så här i efterhand kan jag bara skratta men då var det blodigt allvar. Tur att det finns dom som verkligen begriper sig på datorer. Startar upp datorn och då skulle man göra en säkerhetskopia, en vad? Ja den killen som hjälpte oss fick sig nog ett gott skratt och gratis underhållning. Snacka om att jag och min make var okunniga. Men nu har vi iallafall lärt oss en massa. Maken som var väldigt emot internet, har surfat åtskilliga timmar om jakt sidor, motorcyklar och formel 1. Så nu börjar vi förstå vad vår tonårsdotter menade med "nätet". Laptop och trådlöst abonemang är livet!

Inga kommentarer:

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort