torsdag 22 oktober 2009

Cirkus Jansson är i stan!


En show man absolut inte vill missa, dessutom är den gratis. Ja här har vi attraktioner som flytt "karusell","snurriga" rummet som gör att man spyr, en liten pojke som är envis som en "åsna", en mamma som "brottas" med skruvdragaren, en pappa som är känd som den "skäggiga" hantverkaren. Ja som ni ser finns det mycke att titta på *fniss*. I tisdags var mäklaren här och värdera lägenheten och konstaterade att den var fin , men om vi tapetserade om yngsta sonens rum skulle det höja värdet betydligt. Ja det visste vi ju redan men har inte fått ändan ur vagnen och gjort det. Tjoho, då blev det bråttom. Fotografen kommer i morron 09:15. Så här är nu ett komplett katastrofområde men det är ändå ett organiderat kaos. Men nu fattas bara 5 våder tapet att sätta upp och det fixar maken när han kommer hem. Så jag kan faktiskt redan nu börja plocka iordning och möblera. Så vi hinner klart i tid. I går var min dotter hem och hälsade på händer inte så ofta. Så mamma blir väldigt glad när hon kommer. Nu var hon mer positiv till mammas husköp. Var nog så att lite avundsjuka på hennes brorsor slog igenom förrut. Hon ville ju flytta ut på landet när hon var liten, så blev det inte så. Men jag hoppas hon kommer och hälsar på. Nej nu ska jag umgås med min syster " lantligt inrett". Ska också sätta henne i lite arbete, lite ska hon ju få jobba av för kaffet.

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Vad mycket ni har omkring er nu! Jisses! men bra blir det och roligt blir det.

Kram Lisa

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort