torsdag 10 december 2009

Vilken kick att vara på BC träff!


Ja då var man åter hemma, så skönt hemma är alltid bäst. Men jag måste ärligt erkänna att det var superskönt att bo på hotell, slippa bädda sängen och få frukosten serverad. Ecco är ett fantastiskt företag att jobba mot. Dom går verkligen in för att alla ska ha rätt redskap och massor av kunskap om det man pysslar med. Feedback nästan häller dom över en hi,hi. I går startade vi med lunch Hälleflundra med inbakad lax och rostad potatis, mums! Sen blev det mycket prat om vad man som chef kan göra. Hur kan jag påverka min personal till att göra ett bra intryck på kunderna osv. Sen blev det ekonomi, budget mm ett tungt ämne. Vi pratade också mycket om att våga bryta mönster, sätta upp mål och hur man når fram till dom. Jag har jobbat med ecco i snart 7 år och har alltid vara fylld av ny energi efter mötena hos dom. Man får stärkt självkänsla som person men också tips och ideer hur man för det vidare. Kvällen avslutades med hawaii fest på hotellet. Hej och hå ,vilken buffé . Det fanns allt som får en att tänka på sommaren. Dagen till ära hade även en mjukglassmaskin körts igång! Men jag var smart nog att lägga mig i bra tid =) I dag startade det med frukost och lite småprat med några andra tjejer som jag träffat tidigare. Kul att träffa dom igen, vi utbyter gärna erfarenheter med varandra . Sen var det buss från hotellet till Nacka modecenter där ecco har sitt kontor och showroom. Där fick vi lyssna på en kvinna från allmäna reklamationsnämnden (ARN) Väldigt intressant och mycket givande. Reklamationer är alltid svårt, Men man försöker alltid göra det bästa. Sen fick vi information om vårens kampanjer och annonser mm. Bland annat ska det bli gemensamma ecco dagar i sverige april och maj. Då ska vi slå på den stora trumman hi,hi. Sen pratade vi om att försöka få en gemensam dress code i butikerna. Sen avslutades allt med en trevlig lunch. Ja som ni ser har jag haft mycket bra dagar, men hjärnan känns överhettad nu så den ska få vila från jobbet i 3 dagar. Har gosat med mina söner och pussat på min man . Tänk så fort man saknar sina kära =) Ha en skön kväll !

6 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Nilla!
Nu var det ett tag sedan jag kikade in hos dig, har missat en massa ser jag! Låter som en givande o intressant BC träff du varit på, härligt att komma tillbaka till jobbet full av ny energi:)

Vad fint ni har det i nya huset i inlägget nedan!
Vill se mer;)

Ha en trevlig fredag,

Kramis Jenny

Nilla Q sa...

Hej!

Det låter som om du haft det både roligt och intressant. Låter sååå skönt att bo på hotell :)

Kram Pernilla

alegni sa...

det lät jur intressant. bra att få komma iväg på sådant emellanåt, så uppskattar man hemmet och sina nära och kära bättre igen :)
kram
ingela

Sjabbig men chic sa...

Ja, det låter som några riktigt givande toppendagar! Vad roligt!

Kram Lisa

Plupps krypin sa...

Hej.
Ja, utbildning känns ju aldrig fel och du brukar ju ta med dig och göra en hel del an den.
Kram Mamsen

Tessie sa...

Låter som om du hade det super bra. Blev hungrig av att läsa ditt inlägg *s*..
Visst är det härligt med hotellnätter ibland då och då :-)

Kram Torparfrun

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort