tisdag 2 februari 2010

Xtra ledig dag !


Japp idag ska jag vara ledig från jobbet men inte för att slappa. Nej, ska tillsammans med mamma försöka få min gamla morfar till sjukhuset. Han ska på hjärnröntgen, men det är inte det lättaste. För en tid sen blev han väldigt mycket mer dement och gör inte riktigt som man förväntar sig. I bland är han bara arg eller tjurig för att sen i nästa sekund sjunga en truddelutt. Är fortfarande morfar men någon filur har intagit hans kropp. Jobbigast är det nog för mormor att se hur hennes livskamrat förändras. Men han har fortfarande glimten i ögat. Annars är här som vanligt. I går beställde L och jag lite nya innebandyprylar till honom på nätet. Maken ligger fortfarande sjuk, stackarn. På eftermiddan ska jag försöka ta mig på en långprommenad behöver röra på bilringarna ;)

3 kommentarer:

Tessie sa...

Att se en närstående bli personlighetsförändrad av den här typen av sjukdommar är jobbigt, och självklart säkert värst för din mormor. Hoppas att det gick bra för er på sjukhuset!

Kram Torparfrun

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hej Nilla,

hoppas att det gick bra och att ni lyckades övertala din morfar att kolla upp, vad det är för filur som har uppkommit! Håller tummarna och sänder dem varmaste tankarna till er!

Kram Elin.

Sjabbig men chic sa...

Ja, det är jättejobbigt när en när och kär blir dement. Och allra värst är det med personlighetsförändringen. Eller förresten allra värst är det den tiden de har klara stunder och man ser rädslan och sorgen i ögonen. Det är hemskt.

Kram Lisa

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort