måndag 29 september 2008

Jakttider

Om cirka tre veckor startar älgjakten. Då blir man jaktänka fram till sista januari. Varenda helg kommer gå åt till makens jakt. Men jag börjar bli ganska härdad ,efter 14 år börjar man kunna rutinerna. Älgjakten startar andra måndagen i oktober där vi bor. Då ska maken upp så tidigt på morronen att han kunde ha struntat i att gå och lägga sig. Han ska sitta på pass innan solen går upp så att han är redo när solen är uppe. Ingenting får låta, inte ens kaffe termosen som prepparerad med svart eltejp. Sen ska han ha ett gäng mandariner med sig i fall han blir lite sugen i magen. Så kommer han hem på förmiddagen äter lite och vilar middag, sen drar han ut i skogen igen runt ett tiden och sitter till solnedgång. Egentligen har jag väl inget emot det här om jag bara kunde få kött. Men som det är nu så kunde jag lika gärna skicka honom till en paintboll bana. Är en jäkligt tidskrävande hobby. Fast i bland tror jag han går ut i skogen bara för att slippa lyssna på sin fru! Det här med husköpartankarna styrs också av en viss jakt!!! Huset måste ligga i bra anknytning till jaktmarken. Värst var när jag gav som förslag att vi kunde väl bygga ett hus och han svarar att det skulle ta för mycket tid från jakten. Då hade jag lust att sätta ut en annons på blocket. Bättre begagnad jägare till salu ,obetydligt använda vapen medföljer, ha ha.

Inga kommentarer:

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort