lördag 14 november 2009

Då börjar det närma sig !


Usch, har varit så förbenat trött den här veckan. Har gjort årsarbetstidsbudget för nästa år och det blir ju några timmar då vi är 8 ordinarie och 7 xtra anställda. Så lyckades jag räkna fel 2 ggr på övertid/ob- tid. Då blev jag vansinnig, hade lust att göra flygplan av alla papper. Men till slut ordnade det sig och en person får tom gå upp i timmar. Tjejen blev jätteglad! Hemma har det inte blivit så mycket packande men nu i helgen ska flyttlådorna fyllas. Känns lite konstigt att packa ner alla saker, vi har ju ändå bott här i 12 år. Men det ska också bli väldigt spännande med det nya boendet. Maken som alltid låtsats vara ointresserad av inredning mm har plötsligt blivit intresserad av färgval mm. Han ska också göra nya bänkar till köket. Först tänkte han klä dom i mosaikplattor men nu har han slopat den ide´n. Ska bli betongbänkar, ja det är ju då som jag som hustru undrar om han är riktigt kry hi,hi. Jag har drömt och tjatat om betongbänkar sen jag såg ett Äntligen hemma program i våras. Men maken har bara svarat att det är fult. Man slutar aldrig förvånas! Just nu är han ute i skogen och vilar öronen från hustruns tjat hi,hi. Själv sitter jag och njuter av tystnaden, sönerna sover fortfarande. Så ska jag kika runt hos er andra. Ha nu en skön dag!

8 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Uscha, det där med pappersarbetet lät tråkigt tycker jag. Hoppas att du får en fin lördag!

Kramis Lisa

Stina sa...

Jag förstår att det känns spännande med flytt. Jag tror att det blir jättebra.:-) Kram Stina

Interiörboden sa...

Hej!

Jag kan tänka mig att det är mycket att göra nu med flytten...packa ner allt...men tänk vad kul när ni äntligen är i huset...allt är uppackat och det är där ni ska bo....åh, så härligt :)

Ha en jätte bra helg!
Kram Sandra

Kristall & Pynt sa...

Tack för kommentaren hos mig.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg.
Kram Sofia

alegni sa...

bara man är ihärdig och tjatar tillräckligt länge, ändrar karlarna till slut åsikt. been there, done that ;)

Marie sa...

Så spännande det låter med nytt hus, och kul att du har fått mannen till att tänka inredningstankar. Ha en skön lördag!

Viola sa...

Här spyr jag snart på kartonger..håller nu på med det sista och det är garderoberna..det mesta i kartongväg är nu utkörtoch på fredag kommer dom och tar de tunga möblerna, hoppas du ahar en skön kväll med de dina...trägen vinner vet du..tjata på..kram

Jenny sa...

Hej!
Vad skönt att du är klar med pappersarbetet, det lät inte så jättekul..:)

Åh vad snyggt med betongbänkar,din man har bra smak;)

Ha en härlig söndag!

fin bild du har i headern förresten!

kram Jenny

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort