måndag 23 januari 2012

Nu laddar jag för en inrednings vår !

Hej på er ! Hoppas ni alla mår bra och att ni pysslar och fixar. Själv har jag haft en grymt tung period både på det personliga planet och inrednings mässigt. Men nu hoppas jag hålla fast vid positiva tankar och att inspirationen attackerar mig ;) Lite kort om vad som hänt. Den 20 december miste jag min älskade morfar som alltid funnits för mig och inte vikit undan en enda millimeter. Vi kunde prata om precis allting och vi gjorde det också. Men han kunde också vara hopplöst envis ibland ;) När jag var ensam mamma med min tös så fanns morfar och mormor alltid där. Det stöttade när hon hade kolik och jag var helt slut. De bannade mig i bland när jag behövde det. Men framför allt så fanns morfar när jag råkade ut för en jobbig period mellan jag var 8-12 år. Han va den vuxna i mitt liv som jag litade 100 procent på. Tänk så glad han blev när jag berättade att jag mött mitt livs kärlek (min Make) ..........I allafall så fick jag sitta brevid morfar när han tog sitt sista andetag , fint och overkligt på samma gång. Så i tisdags hade vi begravnings gudstjänsten , fy så jobbigt det blev . Men jag har världens bästa man som fanns hela tiden vid mig. Även han väldigt tagen av allt . Men nu hoppas jag morfar sitter på ett moln och kikar på oss. Ska bära med mig alla kloka ord och värderingar han givit mig.
Mår man inte bra ja då tappar man även inspirationen, men jag tror inte det är bra att bara deppa utan nu är det dax att se framåt och låta såren läka ifred.
Har lite projekt på gång i allafall ett gäng små träfärgade hästar ska målas vita och få ett budskap i svart. Sen ska det inhandlas en fin matta som ska ligga under matsalsbordet. Sen ska det där förbenade vitrinskåpet målas vitt !!!  Har det hänt nåt här hemma då ?? Jo då det gamla soffbordet har kommit på plats, en fin fäll i grått från shepard har har inhandlats en snygg takkrona har kommit på plats. Har även köpt en snygg familje ram från Perfect Home. Även en tallrikshylla i köket har monterats, så jag har inte varit helt borta från inredning. Ska lägga ut bilder sen. Men nu skulle jag vilja ha hjälp av er att finna denna typ av mjölsäck eller liknande. Så den hos countrybymail men den är slutsåld. Så jag tar gärna emot tips !!!  

5 kommentarer:

Stina sa...

Det låter som du skaffat dig en hel del fint.:-) Kram Stina

Tidsmästarinnan sa...

Hej goa du, jag håller med Stina
:-)
Passar också på att skicka en stor kram och många varma tankar. Vad fint du skriver om din käre morfar.
Kram!
Susanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så sorgligt att mista en sån kär vän, din morfar. Förstår att saknaden är stor.

Det kan vara bra att sysselsätta sig med någon för att skingra tankarna stundtals. Här kanske du kan hitta gamla mjölsäckar http://www.lillagardshuset.se/viking/servlet/VSP?id=lgh&lang=&proditem=ALMS

Önskar dig en fin torsdag!
Kram,
Regina

Nilla Q sa...

Förstår att det varit och säkert fortfarande känns tungt. Skönt att i alla fall ha så många fina positiva minnen.

Tack igen för tofflorna, använder dem hela tiden!!

Ha en bra dag!

Kram Pernilla

vita drömmar och svarta tassar sa...

Underbar morfar du fick! tänker på dig!

varma kramar!
wivi

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort