torsdag 16 januari 2014

Att vara gift med en jägare !

Ja de som känner mig och min man bra säger ofta att vi är som tagna ur serien Hälge . Åh de har rätt är så att jag går och fnissar för mig själv ibland hi,hi. Det ska planeras in i detalj och det ska vara på ett visst sätt. Just nu är det stora samtalsämnet batteri drivna värmesulor ! Suck ...... Ni förstår att maken sitter in på halva nätterna på pass för de jagar vildsvin och då blir man kall om fötterna. Jaha men det har ju funkat de andra vintrarna utan såna sulor. Men då säger maken att det där förstår inte jag så bra. Ha ha ja men han får väl hålla på då. Sen ska det inköpas en ny bössa, en kortare hundförarbössa. Men då blir ju jag lite ettrig och undrar varför , för det är ju trots allt jag som jobbar med vår jakthund i skogen med spår och jaktlusten. Jo men han kommer ju ha hunden sen ibland. De e bara slå sig för pannan och gilla läget , ingen id'e att ifrågasätta. Vi är en ganska underhållande familj med glimten i ögat i allafall. Nej nu ska jag tända lite ljus och krypa upp i soffan. Man har ju liksom begåvats med att få magsjukan sen inatt så man är ju lite matt nu. Men jag är nog snart på banan igen. 

Inga kommentarer:

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort