måndag 20 januari 2014

Facebook och viktnedgång !

Tittade på TV4 Nyhetsmorgon i lördags och satt kaffet i halsen. Vet ni att en person tar i sin mobil i snitt 150 ggr per dag !!!! Hoppsan kände mig genast träffad ;)) Så började jag rannsaka mig själv och insåg att det nog tusan stämmer. Herregud hur många ggr om dagen måste man bara kolla Facebook en snabbis ? Eller gilla någons status ? Men Facebook är ju ett ganska bra medie också. Jag själv har fått galet mycket peppning under min viktnedgång och jag hoppats även ha inspirerat andra. Bestämde mig i mars förra året för att nu jäklar måste det till en förändring !!! Så här kan jag inte må längre. Somnade 22 varje kväll och va lika trött när jag vaknade. Kände mig grinig och stressad för jämnan och tuggade alltid på något. Jag är inte så lång endast 160 cm och vågen visade 96 kg. Har alltid varit mån om att se lite piffig ut men inte lätt att hitta kläder i 46/48 som passar när man är kort. Sagt och gjort, bestämde mig och dagen efter drog maken och jag iväg till Kvantum i Gränby centrum och där inhandlades massor med fisk,skaldjur, grönsaker. Jag valde bort pasta,ris,bröd,potatis,kött mm. Jag började äta lite men ofta och nyttigt. Mitt mål va att gå ner till 85 kg men lyckades nå 72 kg !!!! Under den här resan har jag också kommit på att det inte är nån ide att kämpa om man inte ger sig tusan på att fixa det. Har även tagit bort onödig negativ energi i min närvaro, man ska umgås och ägna sig åt dom eller det som får en att gå framåt. Sen har jag under resan även fått för mig att göra upp med det förflutna men det har inte gått lika smidigt då alla faktiskt inte är på samma våglängd som mig och jag får acceptera och gå vidare helt enkelt. Eller som kungen sa - vi vänder blad :)) Så jag vänder blad och skippar min Facebook och ägnar tid igen till min blogg. Sen finns jag ju även på instagram med pandorasinredning. Ha en skön måndag !

1 kommentar:

Nilla Q sa...

Vilken otrolig förändring! Härligt när det gör skillnad både i utseende och hur man mår.

Kram Pernilla

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort