måndag 5 april 2010

Ingen vanlig påsk !











Nej den blev lite annorlunda. Maken och sönerna ligger sjuka i feber ,halsont och hosta. Dom ville inte ens ha godis på påskafton. I går åt dom lite påskmat, men inga mängder. Svärmor och svärfar var förbi en sväng och var väldigt oroliga, men så är det att vara sjuk. Dom tyckte sååååå synd om alla. Precis det är jättesynd om mig som får ta hand om dom hi,hi. Nej, jag har umgåtts väldigt mycket med min utflugna dotter i påsk. I går var hon och jag och tittade ut en ny soffa till henne, superfin hörnbäddsoffa. Men jag har varit lite kreativ också. Har sytt "fusk" hissgardin till köket, ska bli en till dit. Sen har jag pysslat lite, så hittade jag på min första miljögården pryl en vägglampett. Den fick jag på min 30 årsdag, den blev också inkörs porten till shopping på Myrra. Då kan man nästan säga att man är stamkund efter 9 år. Hoppas ni haft en skön påskhelg, här ska i dag komma lite snöblask hmmm.

11 kommentarer:

Postgårdsromatikerna sa...

Tack för Dina vänliga ord om vår blogg! Och tack detsamma!! Tråkigt att större delen har varit sjuk över påsk - när alla äntligen är lediga samtidigt!!!

-Marushka- sa...

åh vad fint du har det Nilla!

Mamma C sa...

Så trist att det blev sjukstuga hos er nu när man har långledigt. Fina gardiner du sytt. Ha en bra sista påskdag i blasket. Vi har samma skitväder.
Kram mamma C

Livet på Marbogården sa...

Tråkigt med sjuka i huset, krya på er!

Stina sa...

Krya på er i familjen.:-) Kram Stina

Hanna sa...

Så kreativ syster har varit. Här görs det om lite i hallen. Kommer nog bli bra när jag är klar. Hihi
Stackars dej som måste umgås med bassilusker!!

hagagården sa...

Hej
Tack för titten,vilken fin lampett du har fått och gardinen var underbart fin.
Tråkigt att dina nära och kära är sjuka,hoppas det endå varit en skön påsk för er.
kram o ha en trevlig kväll.
ninni

Sunnanvind sa...

Hej!

Fondtapeten du frågade om hos mig är från Rusta, det var ett tag sen jag köpte den så vet ej om dom har den kvar.

Hoppas familjen kryar på sig snart!

//Carina

Jenny sa...

Hej Nilla!
Åh vad mycket fint du visar!! Vad tråkigt att din man och barnen varit sjuka, tur att de haft dig som skött om dem;)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Livet på Marbogården sa...

Hej!

Du har fått en award av mig:)
Regler som gäller för denna award är följande:
1. Kopiera awarden och lägg ut den på din blogg.
2. Skriv vem du fått den ifrån.
3. Ge den till 12 st.
4. Länka till dessa.
5. Meddela dom du ger den till.

Ha en bra dag!!!

Huset vid ån sa...

Vad tråkigt att nästan hela familjen varit sjuk i påsk, men du har haft tur att klara dig! Så fin gardin du har sytt, jag gillar dina lampor jättemycket som skymtar i köket! Ha en bra dag! Kramis Therese

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort