tisdag 21 september 2010

Ryck mig i fjädern !







Ja han säger så papegojan i aladin, när han börjar bli upprörd ! Så känner jag mig just nu, här tjatas det jakt från morron till kväll. Helgen bestod av...JAKT ! Det sista maken gjorde i går kväll var att läsa senaste nr av jakt tidningen....blä! Det är väldigt intensivt just nu, är bara 2 vecor kvar till älgjakten .Det ska förberadas mm. Själv går jag bara och längtar efter Cito som kommer hem till oss nästa vecka. Han kommer vända upp och ner på hela vår tillvaro. Tror det börjar bli läge att rädda en del av mina kära inredningsprylar nu. Har ju lite ,om man säger så *fniss*. Passar på att visa er bilder ur en fin bok maken fick av mig för ett tag sen. Ha en skön tisdag!

5 kommentarer:

Jejje sa...

känner ingen dett jakt prat,jag är ganska intresserad........-men ibland blir det bara för mycket:stånd hit och gångstånd dit,peilar,garmin m.m:))Vi är i samma värld du o jag.Nyfiken hur det går med eran valp:) Våra plottar är ju som vildast nu( 7 mån. & 4 mån)Ha en underbar tisdag du med/kram

Sjabbig men chic sa...

Förstår att ni har haft en hektisk och intensiv period nu. Tack du gulliga för dina kommentarer hos mig. Och du har alldeles rätt ibland är livet för jävla orättvis och när det är det mot människor som står en nära då liksom faller allt ett tag och all energi går dit.

Kram Lisa

Livsnjutaren sa...

Ja denna älgjakt,jag som vill jaga svamp. Får bli dubbla reflexvästar på då;)

Livsnjutaren sa...

glömde ju Titta gärna in till mig och se mitt höstpyssel jag gjort idag, av det underbara som bara hösten kan ge.Jag är supernöjd!

alegni sa...

jag lider med dig ;) ;)
fast visst vore det skönt att ha en massa kött i frysen att ta till under vintern. eller så inte, vi tillreder ju väldigt sällan kött hos oss numera, grabsen slutade ju med den sorten i vintras och jag ids ytterst sällan tillreda olika rätter till dem och oss köttätare...
vad spännande att den fyrbenta snart flyttar in. och jo, du gör nog klokt i att flytta undan dina dyrgripar innan dess ;)
kram
ingela

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort