fredag 7 november 2008

FREDAG 7 November

Hm är inte skönt med kalla mornar. Yngsta sonen var måttligt road när han drog till skolan. Men är ju så här i vårt lilla land. I går när jag kom hem hade min man äntligen tagit itu med stryktvätten, det skulle han ha gjort i måndags. Men här tar saker och ting tid ibland. Försökte få honom att dammsuga förrut men det blev inget. Jag har nog skämt bort min familj lite för mycket vad det gäller hushållssysslorna. Kan bero på att jag är ett litet kontrollfreak. Men gubben hade hunnit både stryka och tvätta i går ,inte illa. Så jag är nöjd. Blev himla glad när jag läste mina mail idag. Hade fått ett från min systers söner med kramsången på YOU TUBE. Den är så himla söt, då blir moster rörd. I dag ska jag ta fram symaskinen och sy några kuddar till soffan. Fick en massa ideer när jag läste alltihemmet jul. Den tidningen är så mysig med allt julpynt. Sen ska jag laga mina fina stolsdynor till köket. Är så att man inte kan sitta ordentligt på stolarna och knytbanden går sönder hela tiden. Jag vill ju ha fint och mysigt i mitt kök.

Inga kommentarer:

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort