onsdag 5 augusti 2009

Fullt ös!!!


Semester är det verkligen, vilket strålande väder. Här är full rulle som vanligt ,igår var det stora projekt på gång. Jag bakade en massa godsaker som jag fick slänga ifrysen direkt. Annars är dom slut fortare än jag hinner blinka. I dag Har det varit fullt hus här. Tidigt i morse kom en söt liten hund på besök. Så pojkarna och jag har varit sysselsatta, men det varbara kul med promenader och bus. Sen började det droppa in kompisar till killarna. Så klockan tolv hade jag fyra barn och en hund. Lite senare kom även min mamma,lillasyster,lillebror och 2 hundar till. Men jag tycker bara det är kul med rörelse runt omkring. Lilla hunden vi passade i dag är ruskigt lydig, lättsam och busig. Ett tag var hallen mer som än bollplan Tara och killarna hade en match med en jättestor tennisboll. Mattorna låg som drivor längs väggarna hi,hi. Hon hann även bekanta sig med sönernas radiostyrda bilar. Trodde hon skulle vara rädd för bilarna men inte då hon promenerade brevid. Yngsta sonen och Tara blev bästisar. Men nog sjutton blev hon glad när husse kom. Men hon kommer tillbaka på fredag till sin nya "dagmamma".

10 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Nilla!

Låter som ni haft en intensiv o rolig dag:)

Visst är det kul att vara hundvakt, vi brukar få passa svärmors vovve Wilbur emellanåt o han är såå söt o väluppfostrad!

Ha en skön kväll,
Kram Jenny

Leamarlené sa...

Mitt loppis ligger i Häverödal...ca 6mil från uppsala. Kika in om du har tid någon gång. Ska ha öppet nu på lördag...en kopp kaffe kanske.

Kram, Marlene

Home No.1 sa...

Oj här var det livat!
tack för hälsningen!
Kram Annica.

Plupps krypin sa...

Tack för kaffe och goda mackor. Arvid gillade pirogerna. Kram mamsen,Ellen,Arvid

Lilla huset på prärien sa...

Vad skönt med lite semester och lite bak. Jag håller också på här för fullt. Kalas på lördag så det lär gå åt... :)

Fröken Fräken sa...

Oj, jag blir ju alldels matt när jag läser om din intensiva dag, jag som mest går och skrotar ensam när jag är hemma.. har så mycket folk omkring mig på jobbet, så hemma vill jag ha det lugnt.. ;-)

Viola sa...

Ni verkar haft en härlig dag med rörelse..hundar och barn är en härlig mix...:) kram

Villa Carl Larsson sa...

Visst är det härligt väder alltså. Skönt det måste vara med semester. Själv har jag inte haft någon men när jag jobbat som mest har det ändå regnat så det har varit okej. Idag är det super och jag är ledig :)

Kram Josefin

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Verkar som ni haft full fart....Hoppas att helgen blir bra o att du får njuta av det vackra vädret som kommit! Många Kramar Therese

Inspiration i vitt sa...

Jaa ibland är det allt fullt ös, då vet man att man lever och har häcken full med allt.
Kram på dig/Ingela.

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort