lördag 15 augusti 2009

Öregrund dag 5 & 6


Yeh,Yeh nu har maken äntligen kommit till stugan. Sönerna fullkomligt brottade ner honom. Åh va dom har längtat. Ja ja det har jag också gjort men va vi gjorde kan jag ju inte skriva här hi,hi. I dag lördag har vi varit inne i öregrund hela dagen är badortshelg en riktigt härlig tradition. Startar med badortssimning brrrrr. Dom som simmade räds inte kyla, vattnet var ca 13 grader. Sen var det veteranbilar, hattparad, båtutställning, segeltävling,marknad och mycket mer. Fast höjdpunkten för mig var när jag satt i hamnen och solade och kustbevakningen kom. Oj oj, vilka puddingar. Sönerna var väldigt intresserade av båten och kustbevakarna mycket trevliga och berättade. Själv är man ju född med talets gåva så det var ju bara att haka på ha,ha. Nu har jag blivit skapligt brun efter den här veckan i stugan så nu är jag nöjd och belåten.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Delade dom ut haklappar först? Maken och barnen inkl extrabarnet tittar på tv och jag ska lägga mig och vila nu eller ja sova för natten. Vi har varit till Willys i Enköping och gjort det osäkert. Kalle la Hampus på en hylla och i en pasta låda. Kan inte åka dit någe mer, vi e nog portade. Hihi Kramis

Lantligt i stan sa...

Låter som ni haft det bra! Fast alldeles för kallt för mig i badet! Här har det målats idag. Nu väntar film och lite godis. Ha en trevlig kväll!
Kram Anki

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort