söndag 23 augusti 2009

Jag har inte glömt bort er !


Oj oj va fort tiden går. Har haft fullt upp sen i söndags med familjen och jobbet. Så bloggen fick kliva åt sidan några dagar. Men nu har jag snott åt mig datorn och vägrar släppa den förrän jag fått bloggat lite. I torsdags var det invigning av Lagerhaus och Indiska i köpcentret där jag jobbar. Men jag är inte så himla imponerad, håller mig till Myrra i allafall. Där kan man hitta lite av varje och sånt som inte alla har. Den här helgen har det varit högt tempo på jobbet, har varit barnhelg med 20% rabatt på valfri vara. Hej och hå va med kunder, jag har sprungit i lager trappan och suttit på golvet och mätt barnfötter. Så nu har man en träningsvärk som heter duga. Maken har varit lite hjälpsam hemma och storstädat badrummet. Fast det jag gör på en timme tog honom en hel dag. Kom Formel 1 emellan och då går det ju inte att låta bli att titta på tv:n. Fast han har hunnit med att stryka alla dukar som låg i en liten hög. Yngsta sonen var mycket imponerad av pappans framfart och oroade sig för mammans reaktion. Han trodde jag skulle få hjärtsnurp av allt hi,hi. Nu är maken ute i skogen igen men jag tycker det är ganska skönt. Men i går var jag supersur på honom för han åkte till skjutbanan i spöregn. Varför jag var sur? Jo jag fick cykla till jobbet!!!!! Alltså det regnade småspik, måste köpa mig ett nytt regnställ hi,hi. Nej ,nu ska jag ta och plantera om mina porslinsblommor och även mina pelargoner. Lovar att komma åter i morron.

3 kommentarer:

Hannis sa...

Har inte varit upp än och kollat in nya Indiska.
Men ska väl cykla upp någon kväll och kika lite.
Man behöver ju inte åka ner på stan länge nu när gränby blivit så stort!

Cykla i regn är ingen höjdare!
Men i dag skiner solen=))

Plupps krypin sa...

Jag är imponerad Uffe har inte kommit på vad man har ett strykjärn till trots sina 49 år. Kram mamsen

Huset vid ån sa...

Tack för titten...hoppas att du får en bra vecka! Kram Therese

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort