fredag 9 juli 2010

Vad händer här då ?




Ja inte så jättemycket, man orkar inte pyssla så mycket i värmen. Renovering av huset står still ,vi har lovat varandra att inte renovera under semestern då ska vi bara vara lediga. Inte kan jag sova på mornarna, håller på att skrämma livet ur tidningsbudet varje morron. Stora sonen sover och den lilla är nattgäst hos en kompis. Så nu har jag hunnit med att köra igång både disk och tvättmaskin. I går kväll var vi på en cykelrunda, men det var med livet som insats. Varken maken eller sonen kan cyla ordentligt, ska bara styla och cykla på bakhjulet och hoppa. Undrar vem av dom som hade roligast ? I dag jobbar maken sista dagen före semestern, det ska han i kväll fira med vildsvinsjakt ! Ja det är inte lätt att vara jägarhustru, suck. Men jag ska inte gnälla har jag lovat, han köpte min tystnad för ett tag sen genom att ge sin fru en Kitchen Aid. Nej ,så lättlurad är jag inte hi,hi. I bland så blir jag så full i skratt och tänker att mitt liv som jägarhustru är som taget ur Hälge böckerna. Nej nu ska jag göra en omgång bullar för saft och bullar är det åtgång på i det här huset ! Ha en skön dag !

3 kommentarer:

Stina sa...

En stor kram till dig gumman.:-) Stina

Fröken Fräken sa...

Det är uppenbarligen så att jag ska vara väldigt glad över att herr Fräken är helt ointresserad av jakt då! Tillbaka hemma så har det blivit mulet och svalare, faktiskt ganska skönt med någon sådan dag så att man orkar pyssla!

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Tack för din kommentar.
Ha det gott
Kram Sofia

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort