torsdag 9 juli 2009

Jag hatar att fiska i regn!


I dag har vädrets makter verkligen varit emot oss. Vaknade i natt av att det verkligen dundrade av regn på hustaket, blixtrade runt om på himlen men jag hörde inget muller men det var nog så att regnet överröstade. Sen har det regnat hela dagen! Bakom vår stuga ca 500 meter ligger havet och ca 200 meter framför det har blåst kuling och då kan ni tänka er hur havet låter. Alla har varit ner och kollat sina båtar så ingen har försvunnit. På eftermiddan lugnade det ner sig ett tag så då tog vi oss ner till bryggan för att fiska. Ha,ha jag hatar att agna på metkroken men får alltid den uppgiften blä! Efter ungefär en halvtimme blåste det upp ett nytt oväder bakom Gräsö. På cirka 10 minuter han det nå oss, så där stod vi som nybadade klädsimmare och försökte få i hop våra saker. Men stora sonen envisades med att han skulle ösa vår båt!!! Jag och sonen hade en hård ordväxling vill jag lova#¤#¤! Men jag har iallafall torkat nu och läst ut ännu en bok, jag har nu läst ut 3 böcker på fyra dagar. Lägger ut en boklista brevid här.

1 kommentar:

jag sa...

Det låter som Ni har det bra!
Är lite avundsjuk vill också ha sommarstuga.:)
När du kommer hem får vi ta våran tågresa, tycker jag.
Åsa S

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort