tisdag 14 oktober 2008

Den tokiga medelålders kvinnan......

En jättekonstig sak har hänt. En tokig medelålders kvinna har flyttat in hos mig. Har ingen aning om vem hon är eller hur hon kom in. Hon är en smart medelålders kvinna som lyckas gömma sig för det mesta, men när jag går förbi en spegel kan jag se en glimt av henne. Och när jag tittar i spegeln för att se hur jag ser ut är hon där, tar upp hela spegeln fullständigt blockerar mitt vackra ansikte och min fina kropp. Det är väldigt oförskämt! Jag har försökt skrika åt henne, men hon skriker bara tillbaka. Mat försvinner med en otrolig hastighet, speciellt goda saker som glass, kakor och godis. Det verkar som jag inte kan ha sånt hemma längre. Hon verkar älska sötsaker, men hon måste se upp, för hon börjar gå upp i vikt. Jag tror hon har märkt det, och för att hon ska känna sig bättre till mods har hon justerat upp min våg för att jag också ska tro att jag gått upp i vikt. För att vara en medelålders kvinna är hon rätt barnslig. Hon spelar mig fula spratt, tex så ändrar hon mina kläder så att de inte passar längre. Ja hon har gjort det mesta. Just när jag trodde att det inte kunde bli värre så följde hon efter mig när jag skulle fotas. Precis när kameran knäppte måste hon ha hoppat in framför kameran. Ingen kommer tro att jag är den där medelålders kvinnan.

1 kommentar:

Hanna sa...

Du är knäpp, fast det visste jag ju redan. smajl

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort