tisdag 14 oktober 2008

Måndag 13/10- 08

Förstod redan igår morse att närmaste dygnet skulle bli jobbigt för min make. Dagen före älgjakten är han i ett okontaktbart tillstånd. Kanske kan man kalla det älgkoma ? Proceduren upprepas år efter år så jag börjar bli ganska van. Det ska packas ner i ryggsäcken, plockas fram kläder, ställa fram vapenfodralet mm. Men det största för honom är nog ändå att slipa jaktknivarna. Nu förstår jag inte riktigt varför, han har ju inte använt dom på länge och borde vara vassa och fina. Sen ska det åter igen ringas runt till kompisar som också jagar fast på andra ställen. I bland undrar jag vem av dom som skryter värst. Tidigt skulle han gå och lägga sig, måste vara utvilad och redo för skogen. Nog tror jag att han sov men det var väldigt oroligt, jag fick knappt en blund i ögonen. Han pratade i sömnen, det bökades med kuddar och slets i täcket. Men jag behärskade mig och försökte sova. Tänkte att det kan ju vara värt med lite sömn om jag får fysen full med kött. Har det blivit nåt då? NEJ!

Inga kommentarer:

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort