onsdag 18 augusti 2010

Åter vardag på riktigt !




Så var skolstarten här och vardagen är åter på riktigt. Var två svårväckta söner i morse, men till slut kom dom ur sängarna. Äldsta sonen börjar i 7 an och den yngre börjar i 5an. Hjälp va stora mina småttisar blivit. Min dotter går sista året i gymnasiet men tog ett sabbatsår för 3 år sen, hon fyller ju 20 i januari. Själv har jag ledigt i dag, för killarnas skull, kan vara skönt att ha mamma hemma första skoldagen.


Här är gråtrist väder i dag och mellan varven kommer några regndroppar. Hösten börjar göra sig påminnd. Men det är ganska mysigt för på kvällarna kan man tända ljus och bara mysa . Vi river tapeter för full i hallen, ska fota före och efter så ni får se lyftet. Just nu är det en apelsingul färg som inte tilltalar mig. Hallen är ganska stor då den är i vinkel, är en liten precis vid entrén och sen blir som en korridor i vinkeln...typiskt -90 tals planerad. Sen måste jag bara visa er bild på mina solrosor som växer så det knakar. I en av dom är det 6 st knoppar. Ha nu en skön onsdag !

8 kommentarer:

Hulda sa...

Så fint det ser ut foran huset deres. Flott med blomster og overbygg. Takk for hilsen! :)

Livsnjutaren sa...

I år har jag inte haft några solrosor,men visst är dom härliga. Förra året var blommorna så stora så några bröts av;)

Nilla Q sa...

Ja, nu är allvaret här! Alla barnen iväg på skola och dagis idag. Själv börjar jag inte förrän imorgon!:)

Kram pernilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra solrosor och det ska bli spännande att se hallen sen!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Unknown sa...

Tack för din kommentar, blir så glad!
Skönt att vara hemma vid skolstarten. Jag jobbar men min "gube" är hemma. Kul att jobba med skor!
Kram Anna

sylvia sa...

hei.
ja ikke så lett å stå opp disse første dagene,blitt sene sommerkvelder for de fleste,men nå er allvoret her igjen.
flinke/duktig dere er som ordner i hallen,blir nok fint.
ha en fin dag,
klem fra sylvia

Viola sa...

Hallå där, dom sakerna jag visar finns bara i gårdsbutiken, det är ju två butiker med skilda lager...om du är intresserad utav något så kan jag sända som vanligt, ha en fin kväll, kram

Smilla sa...

Ska bli spännande att få se eran halls förvandling =)
Solrosor är härliga =) Vi har också ett par som lille A planterat som vi tittar och ser hur mycket dom växer;)

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort