tisdag 12 oktober 2010

Älgjakt !

Gick ju här och klurade över hur köttet skulle få plats i frysen. Kanske skulle vi bli tvugna att köpa en till frys. Ha,ha jag vet visst lät det lite roligt, ingen risk att det blir trångt i frysen. Maken har nu jagat i 2 dagar och det enda han släpat hem är skogslukt. Så det blir väl som vanligt Kvantums välsorterad köttdisk som får förse familjen med älgkött. I dag har det varit lagerarbete som gällt för mig .Kom så himla massa skor i går som inte fick plats bla jättefina vinterskor från Merrell. I morron ska jag också pyssla lite på lagret, sen blir det lite schema pyssel . Klart är i allafall att jag ska jobba på julafton, ska bli spännande ! Nej nu sitter äldsta sonen brevid och suckar nåt om att det är hans tur att ha datorn. Kram på er alla!

5 kommentarer:

alegni sa...

fniss, du är rolig, du. men tänk vilken tur att butiken har en välsorterad köttdisk :D
kram
ingela

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man et ju aldrig.. Kanske det står en ståtlig älgtjur där snart och knackar på...
Kram
Marie

Huset vid ån sa...

Åh, Vad jag saknar älgkött!
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram Therese

Jejje sa...

det löser sig nog ska du se,du får snart fixa en frysbox:)älgjakten har väl nyss börjat:)ha det så bra/jejje

toves sammensurium sa...

Vi hr to store frysere,faktisk vært borti tre en stund også!Men dess mer du har...dess mer fyller man dem...så ikke sikkert det er så lurt likevel?Jeg har som otto å få tømme litt ut av mine nå denne uken og prøve å finne middagene nedi fryserne...godt å ha en opprydding i blant.DU må bare finne plass som er så heldig å få ferskt elgkjøtt!!!!Mmmmm :))
Håper det går bra med valpen - renger emd den har funnet seg godt til rette:))))
God søndag til deg oså!!!!!!!!!
kram,Tove

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort