söndag 31 oktober 2010

Skönt med vintertid !

Ja nu fick man ju upp familjen ovanligt tidigt utan att behöva tjata. Vår yngsta skulle spela innebandymatch och hade samling 9:30 .Men vi var där lite tidigare då vi som föräldrar skulle vara matchvärdar. Inte särskilt betungande jobb, man ska ta emot dommare och gästande lag + hålla snyggt i entren och städa omklädningsrum . Linus spelar i -99 laget men de har gått upp i serie och spelar mot -98, blev 2-2. Min son lyckades tom bli utvisad, humör hi,hi. Nu sitter jag här och funderar över livet. Känner att alla pusselbitar nästan kommit på plats efter några års trassel. På torsdag börjar nedräkningen isch ....mot 40...jag lider verkligen men jag vet inte varför har bara hakat upp mig. Nu i torsdags som var firade jag och maken årsdag, fick 20 stycken helt underbara rosor av honom, sånt gillas ! I dag ska jag pyssla med min kitchen aid, vi ska baka bullar och kakor kanske lite matbröd också. I morron börjar jag planera schema inför nästa år, är ett väldigt klurigt göra. Man lyckas aldrig göra alla nöjda och någon känner sig alltid trampad på tårna. Men det är inte lätt att få i ordning ett schema så alla blir nöjda då vi har öppet alla dagar i veckan 10-20. Men jag ska som vanligt göra mitt bästa. Hoppas ni alla får en bra vecka.

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Och jag önskar dig en underbar vecka! Men du vet väl att fyrtio är det nya trettio? Eller hur det nu var...

´Kramis Lisa

Viola sa...

Man kan inte vara alla till lags..och du ..du är ju rena ungdomen jämfört med mig..:) ha en bra vecka, kram

Skomakartummen sa...

Vilka fina saker du beställt från ellos. Försökte beställa gardinerna men leverans den 10dec var lite sent. Att sätta schema är inte lätt så jag avundas inte *ler* Önskar dig en härlig kväll kram sari

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort