tisdag 5 oktober 2010

Vilket sjå !


Ja hej och hå ,tänk om folk kunde låta bli att ha så förbaskat mycket åsikter om andra. De borde ta reda på fakta först. En fågel kvittrade att vårt valp inköp var inte så klokt och genomtänkt. Då kan jag bara säga att den lilla varelse är den mest efterlängtade och mest genomtänkta. Vi började diskutera valpköp redan i november. Läste all fakta som gick att komma över om karelsk björnhund. Sen tog maken kontakt med björnhundsklubben för att få veta vilka uppfödare som kunde vara lämpliga. Vi har innan tiken blev parad varit i kontakt med uppfödaren flera gånger och kännt oss väldigt trygga med henne. Sedan har vi följt tiken sen den veckan hon blev parad, det har varit en angenäm resa. Så nu hoppas jag slippa höra fler fåglar kvittra, jag vet nämligen att en av er läser min blogg ganska ofta. Nu till nåt annat.

Här har hunnit pysslas lite också även fast jag har det lilla fybenta yrvädret springandes runt benen. Men framförallt så har jag jobbat fredag och lördag VILKEN HELG ! Kändes som hela uppsala köpte skor i vår butik. Alla tjejer och kille sprang som de hade eld i baken, så nu hoppas vi på en lugn period igen tills kylan eller snn slår till på riktigt. Ni kan följa min lilla hund på hans alldeles egna blogg...klicka på hans bild så kommer ni dit eller så går ni in på http://karelarencito.blogspot.com

6 kommentarer:

Hannis sa...

Tänk att folk orkar...
Bara låta bli att bry sig!

Så jäkla sööööt Cito!

Jejje sa...

inget att bry sig om,detta fågelkvitter.-här har det också kvittrats en del må du tro.
Det är en spännande resa att vänta valp:))
-nu finns du på min blogglista:)ha en underbar tisdag /kram

alegni sa...

ja herregud, världen är full med självutnämnda experter. de borde dock lära sig att hålla sina åsikter för sig själva tills de blir tillfrågade, suck...
jag har också ett par bokstäver som väntar på målfärg. det har de gjort i över ett års tid redan. tala om att vara slö, lat och oföretagsam ;)
kram
ingela

Jenny sa...

Hej Nilla!
Såna där "skränfockar" är bara pinsamma..att de orkar??

Cito är ju hur söt som helst, ska ta o kika in på hans egen blogg nu:)

Kraam Jenny

Mjuka sa...

Håller med! Folk borde inte kasta sten i glashus :-) Skärp er!
Hoppas att ni får det mysigt med er hund!
Kram på dig
Malin

toves sammensurium sa...

Heisann Nilla:)
Jeg må bare få si som sant er...etter 26 år med hund så ser jeg og hører lignende hele tiden.Det er noe med enkelte mennesker som gjør at de blir så misunnelige og sjalu,ingenting annet enn deres egen hund og eget oppdrett er best! Du finner ut selv hva som er best for deg...ikke hør på sånt tullprat!!!!!
You go girl!!!:)))
Tove

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort