tisdag 18 november 2008

Nu tänker jag sticka ut hakan lite, kanske lite för mycket. Men jag blir så förbannad på vår kommun. Flera skolor i vår kommun har gått med minus resultat första halvåret. Det är ju inte så bra och visst ska man hålla budget. Rektorerna ska ju driva det som företag. Men under resans gång kom kommunen på att hyran för skolorna skulle höjas och det hade man inte riktigt räknat med i budgeten. Sen har obligatorisk simskola tillkommit också och det är ganska dyrt. Men det som gör mig så förbannad är att att vi har ett nytt stort konserthus som inte får in intäkter så att det täcker hyror och andra omkostnader. Då går kommunen in och betalar!!! Men hallå då kan dom väl hjälpa skolorna också. Nej inte då. Så nu har en stor del av våra skolor anställnings stopp och inköpsstopp. Vilket resulterar i att om någon lärare blir sjuk får dom inte ta in nån vikarie och eleverna delas ut i de andra klasserna, vilken röra. Om någon blir långtidssjukskriven då? Sen läser jag i den lokala morgontidningen att kvinna som drivit på om vårt konserthus fått pris tillsammans med arkitekten. Sablar så arg jag blir. Klart vi ska kunna ha ett konserthus men inte till vilket pris som helst. Våra barn är viktigare om vi måste göra val mellan dessa två. Puh nu käns det lite bättre när jag fått gormat lite.

Inga kommentarer:

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort