söndag 2 november 2008

Söndag 2 november

Hm nu har jag varit dålig på att skriva igen, men det har varit höstlov så tiden har varit fylld med att sära på sönerna. Att dom bara orkar, det är tjyvnyp och brottningsmatcher. Ska nog bli fredsmäklare åt FN. Jag är helt oslagbar på att medla, eller kanske brottningsdommare. I går bakade jag två omgångar med bullar vanilj och kanelsmak. Dom blev godkända av både hundar, barn, vuxna män och gravida kvinnor. Så nu är det inte många påsar kvar. I bland blir jag så full i skratt åt mig själv, jag pratar alltid varmt om att det är viktigt att planera och förbereda mm. Gissa vem som fick panik i fredags när det kom lite snö och kyla, jo jag. Inte hade jag koll på läget. Min stora son hade ingen vinterjacka och min yngsta inga vinterskor. Så det blev panik köp till båda. Jackan gick loss på 800 kronor på rea och skorna en femhundring, konten att bränna pengar den kan jag. Men grabbarna blev i allafall nöjda. Gubben har tillbringat nästan hela helgen i skogen så nu har det blivit lite viltkött. Så jag ska nog inte ge upp hoppet om min älgstek. I kväll har min dotter och pojkvän varit hem en stund. Hon hade varit och gjort klart sin tatuering, den är himla snygg. Nej nu ska jag krypa ner hos gubben i soffan.

Inga kommentarer:

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort