torsdag 18 november 2010

Hejdå vinterkräksjukan !


Då var den borta från den här familjen hoppas jag. Fast maken klarade sig ,hm. Började med yngsta sonen i måndagsmorse ,30 minuter senare så hade även den stora sonen drabbats. I tisdagskväll innan jag skulle sova säger jag triumferande till maken ha,ha den här gången lurade jag kräksjukan ! Trodde jag ja.....vaknade halv sex på morronen kändes som jag åkt karusell hela natten. Men nu vet jag i allafall hur en toalett ser ut inuti. Så i går bestod dagen av sömn,soppa och kex. I dag känner jag mig så mycket piggare ska försöka få i mig riktig mat så magen inte tappar formen. Grabbarna är åter i skolan och är pigga. Min cito ligger brevid mig i soffan och myser, han som INTE skulle få bli en soffhund ha,ha. I helgen ska maken ta hem granris till mig så det blir fint på altanen och runt trappen. Sen blir det en tur till plantagen för inhandling av små enar som jag ska ha i krukorna på trappen. Blir nog en belysning till det också. Sen ska jag adventspynta också. Men inte i vardagsrummet för där ska det ju tapetseras. Sen vill jag bara säga till er alla- STRESSA INTE INFÖR JULEN ! Det är en högtid vi ska njuta av och umgås med nära och kära.

6 kommentarer:

Tessie sa...

Skönt att ni mår bättre! Finns rolaigare tillstånd att vara i än vinterkräksjuk ;)

Kram Torparfrun

Mys och hemtrevnad sa...

åh fy så hemskt med kräksjuka tur att ni mår bättre nu...håller med om att julen ska vara en njutningsfull tid...kramis semlan

Viola sa...

Säger på ren östgötska, uschaan...den klarar jag mit utan, det värsta jag vet är magsjuka och hoppas nu att ni har gjort er omgång, ha en skön helg, KRAM

Jejje sa...

bra att ni mår bättre:)finns nog inge värre:((
fint med granris på bron,få se om jag hinner fixa det på min......
kul att få börja pynta lite:))ha en bra dag/jejje

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ja här börjar det nog som om inte vi haft nog med vattenkoppor..hua mig sysslingen låg i natt så de är bara att börja vänta.........
Tack söta för kommentaren den värmde...:))
Ha en bra vecka// kram wivi

Sjöboden sa...

Usch minns fortfarande vårens omgångar av det där hemska... vill inte ha!

Visst borde julen vara så där lugn och harmonisk som den dock aldrig är... ;-)

kram C

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort