måndag 15 november 2010

Vaknar till spöregn sen vräker snön ner !


Ja det är tvära kast i väderleken. I morse regnade det så det dundrade på altan taket och nu kommer det snö i samma mängd fast den dundrar ju inte. Just nu planeras det för fullt inför 1:a advent. Åh vad jag älskar det ! På lördag ska familjen åka på Ulva julmarknad...längtar. Nu har vi enats om tapeter till vardagsrummet, ÄNTLIGEN ! Kommer bli så fint. En del tavlor kommer att få flytta ut från vardagsrummet och nya får komma in. Bland annat ska jag beställa en canvastavla . Bilden är tagen på kyrkbacken när jag och maken gifte oss, är en så underbar bild. Sen ska en taklampa inhandlas ,men där har jag riktig beslutsångest. Blir så trött på mig själv... Nej nu ska jag ta hand om mina magsjuka pojkar. Kram på er alla

6 kommentarer:

Jejje sa...

hoppas dina pojkar kryar på sig.
-tavlan du beskriver,verkar ju bli perfekt blickfång i rummet:))
jag längtar också till advent,jag har börjat pynta idag.Vill ju hinna njuta så mycket som möjligt/ha de bra/jejje

Nilla Q sa...

Usch, har magsjukan kommit....

Om du ska beställa en canvas kanske du vill vara med på tävlingen hos mig?! Låter som det kommer bli jättefint!

Kram Pernilla

Mys och hemtrevnad sa...

åh hälsa dina pojar att de kryar på sig...spännande att få omtapetserat! kramis semlan

Sjabbig men chic sa...

Vad roligt med nya tapeter! Och underbart med julmarkand också.

Kramis Lisa

alegni sa...

mycket på gång hos er, som vanligt :)
ska bli kul att se resultatet när ni är klara!
kram
ingela

toves sammensurium sa...

Heisann Nilla....det høres ut som om dere har omtrent samme været som oss...det klarer liksom ikke å bestemme seg om det skal regne eller snø?
Da foretrekker jeg ihvertfall snø...alt blir så lyst,kjekt for barna og hundene blir ikke så fort skitne:)
Det er en spennende tid du har i vente med tapetsering og dekorering...ble nesten misunnelig,alltid så spennende å holde på med slike prosjekt...også det å tenke ut hva man vil ha,ikke sant? Det er jo bare såååå mye fint å velge mellom!!!
Og julemarkedet du skal på ble jeg også misunnelig på,her hvor jeg bor er det ikke slike ting:(
Kos deg masse,håper der er mye fint!!
Krysser fingrene for at pojkene dine blir snart...magesjuke er ikke noe godt!!!
kram,Tove:)

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Gamla vykort

Gamla vykort