söndag 10 maj 2009

I går var vi till huvudstaden med sönerna, började bra med att det regnade när vi drog upp rullgardinen. Men vi gjorde oss i ordning och tog det lugnt, killarna hann slåss en vända också. Så himla mycket folk det var på pendeln, puh! Jag tror halva uppsala skulle shoppa loss i stockholm. Yngsta sonen och jag hann bli lite åksjuka för vi fick åka baklänges. Väl framme i stockholm konstaterade vi att skansen skulle vi frysa ihjäl på. Så vi tog och drog till junibacken, ja det var killarnas förslag. Är så himla fint ändes sagotåget man blir aldrig för stor för det. Allt är så detaljrikt, man vill nästan hoppa in bland alla hus och dockor. Fast inte när man kommer till Nils Karlsson Pyssling. Då dyker den förbaskade morran upp. Rått jäkeln är enorm och väldigt verklig ! Maken och sönerna skrattar åt mig för att jag är så rädd för råttor. Men maken tog allafall mig i handen, jag blir rädd fast jag vet att den inte är riktig. Jag blir spyfärdig. Moget!!!!!
Sen gick vi till akvaria som har väldigt vackra fiskar och smågrodor. Passade också på att äta där. Väldigt god mat och bra servering. Var nog där i nästan två timmar, gubben och pojkarna travade runt medan jag satt och solade och tittade på Djurgårdsfärjorna.

Inga kommentarer:

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort