onsdag 24 juni 2009

Vilket underbart väder!!!!


Kan inte få nog av det underbara vädret! Tyvärr får jag inte sitta i solen och njuta, men man mår gott av att sitta i skuggan också. I dag har jag bara jobbat några timmar, blev lite körigt med barnpassningen. Min dotter skulle se efter sina brorsor men stackarn har fått halsfluss igen . Är bara några veckor sen hon hade det sist. Men jag tror inte damen gjorde som hon skulle. Så nu har hon ruskigt hög feber och är sängliggande. Lite tokigt mitt i hennes förberedelser för flytt. Det viktigaste är att hon blir frisk. Men då har jag passat på att få lite gjort hemma, är alltid nåt som ligger på lut och väntar. I morron jobbar jag eftermiddag så då kan jag fortsätta med altanen. Ska nog införskaffa mig nya solstolar från chilli och några lavendelblommor saknas, behöver en ny vaxduk till bordet. Hos " lantligt inrett" har symaskinen och slipmaskinen gått varma har jag hört. Ska bli spännande att se resultatet. Det som går varmt hos mig är tvättmaskinen hi,hi. Min tokiga make har varit i skogen och kollat av om det kommit några nya spår av vildsvin. Att han bara orkar puh! Eller så var det så att det nalkades jobb här hemma som inte var så intressant. Nej nu ska jag plocka undan två trasiga cyklar sen ska jag krypa upp i soffan och bläddra i nån härlig tidning.

Inga kommentarer:

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort