onsdag 6 januari 2010

Superkallt !

Ja det kan man verkligen säga att det är. Fick ju lite oväntat jobba i dag och då var det till att åka buss tidigt. Gissa om jag tyckte synd om mig själv hi,hi - 28,8 grader. Men det var bara pälsa på sig min härliga canada goose jacka, ecco vandringskängor , tjock mössa och varma vantar. Eftersom det var lite kallt så hade bussen blivit lite försenad och jag kände kylan börja krypa inpå mina ben. Men då tog jag och såg mig omkring så att inga andra var ute sen dansade jag till E-type som strömmade ut i mina radiolurar. Oj,oj det måste ha sett ut som viking line reklamen när dom dansar i busskuren ha,ha. Ända fördelen med den här bistra kylan är att maken faktiskt låtit bli att gå ut och jaga i dag, tjoho! Den inbitne jägaren blev besegrad!!! Ska ju ärligt erkänna att jag varit lite bitsk senaste veckorna när han gått ut och jagat 2 gånger om dagen. I och för sig skulle jag nog varit lite tacksam om han kommit hem med nåt. Men jag tror han går ut för att slippa mitt tjat om all renovering som ska göras. I morron börjar han jobba igen och jag går på 5 dagars ledighet, ska bli så skööööönt!

3 kommentarer:

Nilla Q sa...

Det hade varit kul att se!;)
Själv tycker jag vi har en perfekt vinter - i alla fall så länge jag får stanna inne framför brasan;)

Kram Pernilla

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Dans vid vägkanten är väl inte helt fel ? :) Man måste ju hålla värmen!!

Trivs ni bra i huset? Spännande med första våren o sommaren o se vad som kommer upp på tomten.

Ha det bra nu resten av veckan!

Måste koma in på Sko August o snoka upp dig när jag är på Gränby nästa gång.
Får jag det, eller är du hemlig?

Kram Jeanette

alegni sa...

ja, på något sätt ska man ju hålla värmen, och dans är ju ett väldigt trevligt sådant :)
jag förstår om du blir lite sur på gubben som jagar i tid och otid. en mans uppgift är ju att betjäna sin hustru på hemmaplan, inte sant :)
kram
ingela

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort