lördag 28 mars 2009

Men hallå, vad hände nu då?
Går iväg till jobbet i går är halvfint väder men lite blåsigt och kallt. Sen när jag gick av mitt pass straxt efter 20 då är det värsta snöovädret! Då blir jag sur. Nu är jag riktigt trött på snö och allt vad det innebär, men jag är nog inte ensam om det. Så sverige verkar just nu handla om en massa förkylningar och tråkigt väder. I kväll lär det bli en liten kamp här äldsta sonen har tagit allvarligt på att man ska släcka ner allt i en timme 20:30-21:30. Men den yngsta är riktigt sur över det för han ska titta på tv. Så jag försökte medla mellan dom i går men utan resultat.Tänkte att man kunde ha en tv på och inte något annat, då har man ju ändå försökt. Men icke, kommer inte på fråga enligt den stora. Så det blir en intressant kväll hi,hi. I dag ska jag jobba extra eftersom det är lönehelg. Tanken var att jag skulle jobba 12-16, men pratade nyss med en av tjejerna och hon hade fått magsjuka så jag lär få jobba längre. Men det funkar alldeles utmärkt.
Maken och yngsta är på simning nu så jag och stora slappar och tittar på tv. Är skönt att bara softa lite innan jobbet. Ha en riktigt skön dag allihopa !

3 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Ja det är inte alltid lätt att samsas :)Kram

Sjabbig men chic sa...

Nu är jag också rejält trött på vintern. Jag vill ha värme och sol och knastrande grus! Så det så!

Kram Lisa

Plupps krypin sa...

Vi har snödroppar i rabatten så det finns hopp. Kramruc

Hej !
Kul att du kikat in hos mig! Här kommer det hända mycket de närmaste månaderna och jag hoppas kunna bjuda på både skratt och trevliga bilder.



Bloggarkiv

Gamla vykort

Gamla vykort